قیمت ماسک تنفسی در کشور اعلام شد

هدايت به بالاي

اخبار لحظه ای ایران و جهان

ارتباط از طریق یاهو مسنجر

عضویت درخبرنامه

تبلیغات شما

کسب درآمد با جستجو در گوگل

قیمت ماسک تنفسی در کشور اعلام شد
بازديد : 28

قیمت ماسک تفنسی - خبرینو

قیمت ماسک تنفسی :

قیمت ماسک تنفسی که موصب آن فقط ۴۱۰ تک تومان است اما با شیوع کرونا در ایران، برخی داروخانه‌های تهران ماسک‌های ساده را تا ۱۶ هزار تومان می‌فروشند. در واقع قیمت ماسک تنفسی به حدود ۳۹ برابر نرخ واقعی‌اش فروخته می‌شود. البته آن هم به شرطی که موفق شوید داروخانه‌ای را پیدا کنید که ماسک داشته باشد.

گسترش‌نیوز: از ماسک گذشته ژل‌های ضدعفونی دست هم کمیاب شده‌اند. ژل‌هایی که تا قبل از این با نرخ ۱۵ تا ۱۷ هزار تومان فروخته می‌شدند، قیمت‌شان در داروخانه‌ها تا ۴۰ هزار تومان رسیده است اما نرخ ژل در بازار سیاه تا ۹۰ هزار تومان می‌رسد و کاسبانی که موفق شده‌اند ژل‌ها را از داروخانه‌ها خریداری کنند آن را در سایت‌هایی مانند دیوار و شیپور تا نرخ ۹۰ هزار تومان برای فروش گذاشته‌اند.

 

 

 

 

قیمت ماسک تفنسی - خبرینو

ژل ضدعفونی و ماسک در تهران کمیاب شد

برخلاف گفته‌های مسئولان وزارت بهداشت پیدا کردن ماسک و ژل ضدعفونی دست در داروخانه‌های تهران کار ساده‌ای نیست. برخی داروخانه‌های سلسبیل تهران به مشتریان می‌گویند که ماسک و ژل ضدعفونی را تمام کرده‌اند و فقط بطری‌های دو یا چهار لیتری الکل ۷۰ درصد و ساولن دارند. وضعیت تامین مواد ضدعفونی در این منطقه به شرایطی رسیده است که مردم به خریدن بتادین هم رضایت داده‌اند.

داروخانه‌های منطقه آزادی اما به صورت تک و توک ماسک عرضه می‌کنند و البته نرخ هر ماسک ساده در این منطقه بین ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان است. داروخانه‌داران در پاسخ به اعتراض مردم می‌گویند که ماسک را فقط با ۱۰۰۰ تومان سود می‌فروشند و آنها هم کالا را از توزیع‌کنندگان گران می‌خرند.

به جز ماسک ژل‌های ضدعفونی دست در داروخانه‌ها کمیاب شده است و داروخانه‌داران به مشتریان می‌گویند که یکی- دو ساعت دیگر مراجعه کنند تا در صورت تامین از انبار، ژل بفروشند.

کالاهایی ضدعفونی که در داروخانه‌ها موجود است، منحصر به بطری‌های الکل مایع و بتادین و ساولن می‌شود. هر بطری دو لیتری الکل ۷۰ درصد در داروخانه‌های غرب تهران بین ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان است و نرخ یک بطری بتادین به حدود دو تا سه برابر گذشته یعنی بین ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان رسیده است.

توقف فروش در فروشگاه‌های آنلاین؟

در این میان فروشگاه‌های آنلاین هم فروش ماسک و ژل ضدعفونی را متوقف کرده‌اند و به عنوان مثال دیجی کالا برای این اقلام عبارت «ناموجود» را درج کرده است. در سایت دیوار هم بازار سیاه فروش ژل ضدعفونی راه افتاده است و ژل‌های دست که در صورت موجودی در داروخانه‌ها حداکثر تا ۴۰ هزار تومان فروخته می‌شود در سایت دیوار تا ۹۰ هزار تومان فروخته می‌شود. البته بازار سیاه فروش ژل و ماسک به فضای مجازی محدود نمی‌شود و دستفروشان سر چهارراه‌ها و حتی در پمپ‌های بنزین تهران ژل‌های ضدعفونی دست توسط دستفروشان عرضه می‌شود.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که سازمان غذا و دارو به رسانه‌ها اعلام کرده است که روزانه یک‌و‌نیم میلیون عدد ماسک در کشور توزیع می‌شود. با این حال به نظر می‌رسد که ماسک‌های توزیعی از کانال‌هایی غیرشفاف به بازار سیاه می‌رسد.

 

 

 

 

قیمت ماسک تفنسی - خبرینو

نحوه شکایت و اعلام گران فروشی :

به گزارش سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در خصوص گران فروشی انواع ماسک‌های پزشکی برای رسیدگی و برخورد با متخلفان اعلام آمادگی کرد و گفت: شهروندان می‌توانند شکایات خود در این زمینه  را به شماره ۱۲۴ اعلام کنند.  با توجه به اینکه شیوع بیماری کرونا باعث لزوم استفاده از ماسک و دستکش یکبار مصرف برای پیشگیری از ابتلا شده، با آن دسته از توزیع‌کنندگان و عرضه‌کنندگانی که با سوء‌استفاده از این شرایط نسبت به عدم عرضه و احتکار اقدام می‌کنند به عنوان اخلال در نظام توزیع، بدون چشم پوشی و برابر قانون برخورد قاطع خواهد شد.  

به منظور جلوگیری از بروز هرگونه اخلال در تامین و فرآیند توزیع و همچنین احتکار انواع ماسک‌های تولید داخل، رصد و پایش مستمر میزان توزیع و عرضه کلیه تولیدکنندگان از سوی سازمان غذا و دارو انجام شده و فروش تامین‌کنندگان، صرفاً باید از طریق عوامل توزیع دارای مجوز انجام شود.

همچنین با هدف جلوگیری از سوء‌استفاده‌های احتمالی در عرضه ماسک‌های تقلبی در بازار، کلیه داروخانه‌ها و عرضه‌کنندگان مکلف شدند از شبکه مجاز تعیین شده خرید خود را انجام دهند.

 

 منبع: سایت خبری خبرینو

 







کسب درآمد با جستجو در گوگل






برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







ليست صفحات

تعداد صفحات : <-BlogPageCount->
<-BlogPage->







[تبادل لگو با ما]

Friends
تمامی حقوق مطالب برای این سایت محفوظ میباشد. قالب طراحی شده توسط: شرکت ایده وب پرشیا و ترجمه شده توسط : شرکت ایده وب پرشیا